29.11.2016

Kun tuntuu, että hukkuu itseensä

Minussa on varasuunnitelma. Sen nimi on todellinen minä.

On monta minää. Opiskelija, tyttöystävä, työntekijä, koiranomistaja, ulkoilija, urheilija, sisko, tytär, ystävä, bloggaaja, kirjoittaja, lukija, virkkaaja... Toiset välillä voimakkaampia kuin toiset, mutta kaikki yhtä paljon osa minua. Olen osieni summa.

Välillä minusta tuntuu, että minussa on liikaa. Hukun siihen, mitä kaikkea olen. Pää on täynnä meteliä, eikä se tahdo hiljetä millään. En aina tiedä, mitä tekisin, kun en ehdi tehdä mitään. Olen ylikuormitettu itselläni.

Silloin minussa on backup plan. Voin hiljentyä hetkeksi todellisimman minän ääreen. Sen minän, joka ei ole mitään muuta kuin minä. Korkein minä. Korkein minä on, vaikka kaikki muut minät otettaisiin pois. Se, joka on aina olemassa riippumatta mistään. Kun tarvitsen tilaa ja aikaa, kaivaudun sen minän syliin tarkkailemaan tilannetta. Kun olen katsellut itseäni tarpeeksi, tiedän, mitä tehdä.

Sinussakin on kaikesta riippumaton sinä, joka on olemassa,
vaikka sinulta vietäisiin kaikki muu.
Tutustu siihen tyyppiin.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti