17.12.2013

Millainen lomailija, sellainen loma

Lähes kaikki kaverini ovat jo aloittaneet joululomansa. Olen vähän kateellinen. Minulla on joulupyhiin asti hommia opiskelujuttujen ja töiden vuoksi. Minustakin olisi ihanaa lomailla!

Olen kuitenkin huomannut, että pitkä (oleilu)lomailu ei oikein sovi minulle. Tylsistyn helposti ja alan potea huonoa omatuntoa, kun en tee mitään järkevää. Aivoni eivät saa tarpeeksi virikkeitä ja alan pohtia typeriä asioita. Huomasithan sinäkin sen; kesälomalla en saanut julkaistua mitään täällä, koska minulla oli liian vähän tekemistä, enkä siksi keksinyt mitään kirjoitettavaa.

Siksi minun lomani täytyy sisältää puuhattavaa. Lomani on täydellinen, kun saan reissata, touhuta, ajatella ja vähän kiirehtiä. Tarkemmin ajatellen joululomastani tulee juuri sellainen, joten minun on turhaa olla kateellinen jo lomansa aloittaneille kavereilleni.

Millainen lomailija sinä olet? Aiotko puuhailla koko joululoman vai otatko hyvän asennon sohvalta ja nouset siitä enintään herkkupöytään ja sänkyyn?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti